1. Dashboard
  2. zum Forum
    1. Unerledigte Themen
  3. Mitglieder
    1. Letzte Aktivitäten
    2. Benutzer online
    3. Team
    4. Mitgliedersuche
  4. Ratgeber
  5. Hilfe
  • Anmelden oder registrieren
  • Suche
Alles
  • Alles
  • Artikel
  • Forum
  • Seiten
  • Erweiterte Suche
  1. PHILAFORUM.COM Briefmarkenforum
  2. Mitglieder
  3. Det handler om perfiner

Beiträge von Det handler om perfiner

• Perfins - Dänemark 🇩🇰

• Det handler om perfiner
    • 14. Oktober 2022 um 19:21
    Zitat von DKKW

Hej allesammen

I dag viser jeg dig en udenlandsk tryksag fra firmaet L. Daehnfeldt AG fra Odense til Seednhandlung Schwarz i Aschersleben fra 1926.

Tryksagen blev stemplet med et 10-års frimærke i særudgaven i anledning af 75-året for det første danske frimærke.

Mærket er mærket med Perfin L.D. Da perforeringen på scanningen slet ikke var genkendelig, forsøgte jeg at stramme hullerne med rødt.

Firmaet L. Daehnfeldt var en frøforretning, der eksisterede fra 1850 til konkursen i 2006.

Hilsen

Kr.

Alles anzeigen
    Zitat von tomm2015

Jeg forstår ikke udtrykket "officiel tilladelse". Perfiner eksisterede allerede i Danmark i det 19. århundrede, ikke sandt?

Oplysningerne (fra-til) i katalogerne er - i hvert fald i de opslagsværker, jeg kender bedre - altid for den tidligere kendte brugsperiode. Så hvis "1905 til 1939" er anført i kataloget, betyder det ikke, at der i tidens løb skal fremkomme dokumenter fra 1903 eller 1943, eller når som helst kan dukke op, på grundlag af hvilke brugsdataene i kataloget derefter skal omlægges.

• Perfins - Dänemark 🇩🇰

• 12. Oktober 2022 um 18:57

https://www.perfiner.dk/firmaet-w-stro…skabet-nordisk/

• Perfins - Dänemark 🇩🇰

• 12. Oktober 2022 um 18:07
    Zitat von DKKW

Hej allesammen

I dag viser jeg min sidste mail med Perfin.

Det er en tryksag af firmaet W. Strøier &Co, København efter Jakobsstad/Finland fra 1907.

Ifølge perfiner.dk blev godkendelsen til anvendelse af virksomhedens perforering "W. S. / C." givet i 1908. Mmmh, men min tryksag med Perfin stammer fra august 1907.

Hilsen

Kr.

Alles anzeigen
    Zitat von DKKW

Hej allesammen

I dag viser jeg min sidste mail med Perfin.

Det er en tryksag af firmaet W. Strøier &Co, København efter Jakobsstad/Finland fra 1907.

Ifølge perfiner.dk blev godkendelsen til anvendelse af virksomhedens perforering "W. S. / C." givet i 1908. Mmmh, men min tryksag med Perfin stammer fra august 1907.

Hilsen

Kr.

Alles anzeigen

Registrierung

Sie haben noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registrieren Sie sich kostenlos und nehmen Sie an unserer Community teil!

Benutzerkonto erstellen
  1. Datenschutzerklärung
  2. Impressum
  3. Kontakt

Partnerprogramm / Affiliate Disclaimer

Als Amazon-Partner verdiene ich an qualifizierten Verkäufen. Mit * markierte Links sind Affiliate-Links (Werbung). Nur auf diese Weise können wir dieses großartige Forum finanzieren, wir bitten um euer Verständnis!

Community-Software: WoltLab Suite™